طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

شنبه 21 تير 1399
21:41
سعید اسکندری


شیرینی ناپلئونی یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی است که از سه لایه تشکیل می شود. این شیرینی از خمیری به نام خمیر هزارلا درست می شود و در بین این لایه های خمیر کرم کاستارد و یا خامه زده شده و یا حتی مربا قرار دارد و روی آن با پودر قند ، کاکائو و یا آجیل پودر شده پوشانده شده است.


مواد لازم

خامه قنادی آماده : 1 بسته

خمیر هزار لایه آماده : 1 بسته
پودر قند : برای تزیین
طرز تهیه:
خمیر هزار لایه آماده را باز کنید و گوشه های آن را صاف برش بزنید. بعد روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید. فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و خمیر را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد و پف کند.

بعد سینی را بیرون بیاورید و بگذارید تا سرد شود. نان ناپلئونی بسیار شکنندست .با ضربه های کوچک روی نان پوسته های روی آن را خرد کنید.

بعد به هر اندازه که دوست داشتید خامه یا کرم در میان لایه های نان قرار دهید و بر روی لایه آخر که خامه مالیدید ، خرده های نان را که با ضربه از روی آن جدا کردید روی شیرینی بریزید و با پودر پسته و پودر قند تریین کنید.شیرینی ناپلئونی را یکی دو ساعت در یخچال قرار دهید تا نان ها نرم تر شوند و بعد میتوانید آن را به دلخواه برش بزنید.

[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خوشمزه ترین مزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]